Boka plats

Du hittar hela utbudet av kurser i Kulturskolans digitala kurskatalog.

I kurskatalogen visas alla kurser som det går att boka plats på just nu. Du kan filtrera på till exempel stadsdel, ämne, korta kurser, aktiviteter på lov och avancerade program. Det finns även digitala kurser.

I kurskatalogen kan du boka plats på en eller flera kurser.

Avgifter och betalning

Kulturskolans terminskurser kostar 750–950 kronor. Kortkurser kostar 300–500 kronor per kurs.

Du betalar olika mycket beroende på hur stor gruppen är och hur lång lektionen är.

Du betalar när du får fakturan. Den skickas ut två månader efter att din kurs startat.

Nedsatt avgift och syskonrabatt

Du kan ansöka om att få nedsatt avgift eller helt avgiftsfritt beroende på hushållets inkomst. Om fler än två syskon går samtidigt på Kulturskolan kan familjen få syskonrabatt.

Avboka kursplats

Vill du avboka en kursplats som du anmält dig till behöver du meddela Kulturskolan. När du bokar en kursplats får du en bekräftelse. I bekräftelsen hittar du information om hur du gör för att avboka platsen. Du får även information om avbokning via e-post i god tid innan kursen startar.

Bor du i en annan kommun än Stockholms stad?

Bara du som är skriven i Stockholms stad kan boka plats på kurser i kurskatalogen.

Om du bor i en grannkommun kan du gå kurser hos oss i mån av plats och till ett högre pris. Kontakta den områdesenhet där du vill gå om du vill veta mer.

Här finns Kulturskolan nära dig

Vi har egna lokaler och undervisning i skolor runt om i hela staden. Lokalerna är utrustade med scener, ljus- och ljudutrustning, dekor- och kostymförråd. Vi har också bild- och formverkstäder, danssalar, studior och musikrum.