Resurscenter

Kulturskolans resurscenter är en anpassad verksamhet för barn och unga med funktionsnedsättning.

Undervisningen sker i samverkan med skolor och andra verksamheter på eftermiddagar efter skolans slut. Resurscenter arbetar även med kompetensutveckling för hela Kulturskolan.

På resurscenter anpassar vi verksamheten utifrån barnen och ungdomarnas egna förutsättningar och önskemål. Våra lärare har stor erfarenhet och kunskap om specialanpassad pedagogik.

Vi har egna lokaler i närheten av Globen, men är även verksamma på andra ställen i staden.

Kurser för elever med särskilda behov

På Kulturskolans resurscenter arbetar vi ofta ämnesöverskridande, till exempel med musikal och film. Alla kurser med särskilt stöd hittar du i vår kurskatalog.

Kurser med särskilt stöd

Berättelser från Kulturskolans resurscenter

Att få uttrycka sig med kultur kan göra en stor skillnad i en deltagares liv. Hör och se dem berätta själva hur deras resa med stöd från resurscenter sett ut.

Resurscenter

Veterinärgränd 6, T-bana Globen