Hitta din grej

Hos oss kan du prova dig fram och välja mellan massor av kurser inom musik, teater, dans, cirkus, konst och media. Kanske hittar du ett nytt intresse, nya vänner och nya sidor hos dig själv! Hitta din grej hos oss!

Här hittar du grejer som ofta finns på Kulturskolan. Ibland finns det även tillfälliga kurser som inte syns här. I kurskatalogen hittar du allt som finns att boka just nu, runt 70 olika grejer!

På plats och online

Du kan välja mellan olika typer av kurser. Flest kurser sker på plats i Kulturskolans lokaler och på andra platser. Men det finns även online-kurser och hybridkurser som sker både på plats och online.

Inriktningar

Gratis prova på-tillfällen

Ibland har Kulturskolan speciella prova på-tillfällen som är gratis. Det kan till exempel vara när vi besöker skolor, när det är Kulturskolans dagar i Kungsträdgården eller när vi har öppet hus i våra egna lokaler. Då får du träffa pedagoger och prova på olika aktiviteter.

Du kan tyvärr inte prova på våra ordinarie kurser gratis.

Öppet just nu