Animation och stop motion

Lär dig animation och stop motion med våra erfarna lärare. Hos oss får du möjlighet att utveckla din konstnärlighet och teknik.

Kurser

Vi har lektioner för nybörjare och för mer avancerade elever, i grupper med två eller fler deltagare.

Grundkurser

Grundkurserna är främst för dig som är nybörjare och vill prova på att arbeta med animation. Några av kurserna passar även dig som redan kan animera och som vill få möjlighet att kunna arbeta mer koncentrerat med ett eget projekt.

Grundkurser i animation och stop motion

Fortsättningskurser

För fortsättningskursen behöver du ha förkunskaper, exempelvis från att ha gått en termins- eller kortkurs i animation tidigare.

Fortsättningskurser i animation och stop motion

Du betalar en avgift för att gå en kurs i Kulturskolan. Hur mycket det kostar beror på vilken typ av kurs du går.

En terminskurs är cirka 12 tillfällen. Hur mycket det kostar beror på hur långa lektionerna är. Varje tillfälle är minst 45 minuter och kan innebära lektion, workshop eller studiebesök.

• 45–60 minuter: 750 kronor
  • 90–120 minuter: 950 kronor.

Priserna gäller om du bor i Stockholms stad. Bor du i en annan kommun betalar du 3 500 kronor per termin.

Terminsavgiften är alltid samma oavsett när du anmäler dig till kursen. Du betalar alltså inte en lägre avgift om du anmäler dig till och börjar i en kurs som redan har börjat.

En kortkurs kostar mellan 300 och 500 kronor om du bor i Stockholms stad. Hur mycket det kostar beror på hur många tillfällen kursen är.

Priset gäller om du bor i Stockholms stad. Bor du i en annan kommun betalar du 1 750 kronor per kurs.

• Avancerade program: 2 800 kronor per termin
  • Förberedande kurs: 1 500 kronor per termin.

Om flera syskon går i Kulturskolan samtidigt kan ni få syskonrabatt. Samma vårdnadshavare måste göra alla syskons kursbokningar för att ni ska få rabatten.