Kulturskolans avancerade program (KAP)

Vill du satsa mer inom ditt ämne? Då finns finns Kulturskolans avancerade program (KAP) för dig. Du söker in till programmen genom antagningsprov eller workshops.

På Kulturskolan får du chansen att fördjupa dig och utvecklas inom ditt ämne.  Det finns avancerade program inom musik, dans, teater och konst och media.

Som elev i Kulturskolans avancerade program förväntas du öva, ha hög närvaro och vara intresserad av att utvecklas. Du förväntas delta i undervisningens alla delar. Programmen kan vara en start till högre studier inom ämnet.

Inriktningar inom KAP

Du betalar en avgift per termin för Kulturskolans avancerade program.

Pris: 2 800 kronor per termin.

För dig som är 10–13 år och senare vill ansöka till Kulturskolans avancerade program i dans finns en förberedande kurs.

Pris: 1 500 kronor per termin.

Om flera syskon går i Kulturskolan samtidigt kan ni få syskonrabatt. Samma vårdnadshavare måste göra alla syskons kursbokningar för att ni ska få rabatten.

Antagningsprov

För att ansöka till Kulturskolans avancerade program behöver du göra antagningsprov eller antagningsworkshop. Du hittar information om antagningsprocessen på sidan för det ämne du är intresserad av.