Vad erbjuder Kulturskolan?

Hos oss kan du välja mellan fler än 70 grejer att göra på din fritid. Kanske hittar du ett nytt intresse, nya vänner och nya sidor hos dig själv?

Du som är mellan 6 och 22 år gammal kan lära dig något på din fritid och ha kul samtidigt. Vi har aktiviteter inom musik, teater, dans, cirkus, konst och media.

Du kan prova på vår verksamhet under ett öppet hus i början av hösten eller våren. Du kan testa en aktivitet under ett lov, välja bland våra korta kurser eller gå en kurs som sträcker sig över en eller två hela terminer. Från nybörjarnivå ända upp till våra avancerade program, om du vill.

Vad är det bästa med Kulturskolan?

Kompisarna. Gemenskapen. Fantastiska lärare. Det är en rolig grej att göra på fritiden.

Det är några av sakerna som de som går hos oss tycker är det bästa med Kulturskolan.

Så funkar det att gå en kurs

I Kulturskolan lär du dig i grupp. I musikämnen är ni minst två och i teater, dans och konst är du med i en större grupp. Du får själv vara med och påverka upplägget. Tillsammans med din lärare utvecklar du din konstnärlighet och teknik. I gruppen är det lätt att inspireras av varandra och lära känna nya vänner.

De flesta kurserna sker på plats i våra lokaler eller andra platser men det finns också online- och hybridkurser.

Kulturskolans lärare är välutbildade och engagerade. De har pedagogisk och konstnärlig utbildning på högskolenivå. Kulturskolans tekniker, scenografer och kostymörer bidrar till proffsiga föreställningar och evenemang.

Alla kurser håller vi på svenska.

Vad du kan välja att göra hos oss

Vi erbjuder mer än 70 ämnen och fler än 100 kurser. Du hittar hela utbudet i kurskatalogen. I den kan du välja att visa olika ämnen, korta kurser och avancerade program som finns där du bor. Du kan boka plats på flera kurser om du vill.

Hitta din grej

Uppdaterad