Boka en av våra orkestrar

Genom Kulturskolan kan du boka våra orkestrar, Stockholms ungdomssymfoniorkester och den centrala orkestern från Kulturskolans orkesterskola/El sistema.

Vi genomför samarbeten och konserter i allt från Berwaldhallen till Stockholms stadshus.

Stockholms ungdomssymfoniorkester

En av Sveriges ledande symfoniorkestrar för barn och unga i åldern 13 till 22 år. Orkestern musicerar på hög nivå, huvudsakligen inom originalmusik för symfoniorkester och består av ungdomar från hela Stockholmsregionen.

Stockholms ungdomssymfoniorkester

Avvikande öppettider
Kristi himmelsfärds dag 9 maj – stängt
Pingstdagen 19 maj – stängt
Nationaldagen 6 juni – stängt
E-post suso.kulturskolan@edu.stockholm.se

Kulturskolans orkesterskolas centrala orkester

Kulturskolans orkesterskola/El sistema samarbetar med ett flertal skolor i staden. Här finns barn och ungdomar från både innerstaden och utanför tullarna. I den centrala orkestern får ungdomarna mötas och tillsammans lära sig och utveckla sitt gemensamma intresse för musik och orkesterspel.

Kulturskolans orkesterskola

Avvikande öppettider